Herstelling tegen vaste prijzen

Een “Herstelling tegen vaste prijzen” is een reparatie die tegen een vaste prijs wordt aangeboden en die is afgesproken voor het betreffende servicebezoek. Met deze eenmalige betaling zijn alle reparatiekosten afgedekt om de machine weer gebruiksklaar te maken.

Een defect aan een apparaat kan stressvol zijn en onzekerheid over de reparatiekosten opleveren. De “Herstelling tegen vaste prijs” geeft u de zekerheid dat de totale kosten voor de reparatie van uw apparaat door een eenmalige betaling van een vast en vooraf gekend bedrag worden gedekt.

De “Herstelling tegen vaste prijs” dekt alle kosten voor voorrijden, werktijd en de benodigde reservedelen, om uw apparaat weer gebruiksklaar te maken.

Volledige overname van de kosten:

  • Voorrijdkosten
  • Alle werkzaamheden en onderdelen, om het apparaat voor wat betreft de op het tijdstip van afspraak gemelde storing te repareren, inclusief vervolgbezoeken, indien onderdelen moeten worden besteld, die niet in het voertuig van de technicus beschikbaar zijn
  • 12 maanden garantie op onderdelen en werkzaamheden voor de uitgevoerde reparatie, beginnend vanaf de reparatiedatum

De kostprijs voor een “Herstelling tegen vaste prijs” bedraagt 329,00 € incl. BTW en is van toepassing voor wasmachines, droogkasten, wasdrogers en strijktoestellen met een maximale leeftijd van 15 jaar. Voor keukentoestellen bedraagt de prijs 349 € incl. BTW met een maximale leeftijd van 15 jaar, met uitzondering van de Mastercool koel- en vriestoestellen, Dialog Oven toestellen en fornuizen. Voor koffietoestellen geldt de herstelling tegen vast prijs voor toestellen tot en met 10 jaar.

 

Ja. Wanneer bij het apparaat vanwege de installatiebeperkingen een tweede technicus nodig is om het toestel te heffen of te manipuleren wordt een meerprijs van 100 € incl. BTW aangerekend.

De “Herstelling tegen vaste prijs” is beschikbaar voor wasmachines, droogkasten, wasdrogers en strijktoestellen met een maximale leeftijd van 15 jaar en op keukentoestellen tot en met 15 jaar oud, met uitzondering van de Mastercool koel- en vriestoestellen, Dialog Oven toestellen en fornuizen. Voor koffietoestellen geldt de herstelling tegen vast prijs voor toestellen tot en met 10 jaar.

Een “Herstelling tegen vaste prijs” kan via ons Contact Center op +32 (0)2.451.16.16 (lokaal telefoonnummer) worden geboekt.

Nee, voor een herstelling van een toestel waarvoor een “Herstelling tegen vaste prijs” van toepassing is kan de prijs niet meer gewijzigd worden eens de technicus ter plaatse is.

U kunt de “Herstelling tegen vaste prijs” wel tot 24 uur voor het servicebezoek annuleren.

Nee, de “Herstelling tegen vaste prijs” is alleen via boeking van het servicebezoek of tot 24 uur voor het bezoek van de technicus beschikbaar.

Wanneer u meerdere apparaten heeft die moeten worden gerepareerd geldt voor wasmachines, droogkasten en wasdrogers de “Herstelling tegen vaste prijs” en voor andere toestellen de standaard regietarieven van de Miele naverkoopdienst.

Wanneer u voor de combinatie van beide prijsmodellen kiest betaalt u de “Herstelling tegen vaste prijs” ter hoogte van 250,00 € plus de standaard arbeidskosten en de voor de reparatie van het andere apparaat benodigde onderdelen Herstelling (miele.be). Indien u meerdere apparaten tegelijkertijd laat repareren worden de voorrijkosten slechts eenmaal aangerekend.

Wanneer onze technicus geen storing aan uw apparaat vindt gebruikt hij het servicebezoek voor het uitvoeren van zorgvuldig onderhoud om zo te waarborgen dat het apparaat ook in de toekomst optimaal werkt. Dit onderhoud omvat alle Miele onderhoudsmiddelen die hiervoor nodig zijn. Onze technicus kan u bovendien adviseren hoe u uw apparaat het best kunt gebruiken en u onderhouds- en verzorgingstips geven.

Lees zeker ook even de algemene voorwaarden na op volgende link: Algemene voorwaarden (miele.be)

De volgende storingen worden niet door een “Herstelling tegen vaste prijzen” gedekt:

Was- en droogapparaten: trommels en lagers. De reparatie van het apparaat is dan niet meer rendabel.

Onderdelen, die niet in relatie tot de oorspronkelijk gemelde storing staan. Extra benodigde onderdelen, die niet met de gemelde storing in relatie staan of moeten worden ingebouwd, kunnen afzonderlijk in rekening worden gebracht.

Inbouw en bevestiging voor drogerfilters en deurdichtringen, wanneer deze niet conform de gebruiksaanwijzing zijn onderhouden.

Kosmetische onderdelen/bedieningspanelen en esthetische schade die geen invloed heeft op de goede werking van het toestel.

Apparaatdelen van glas die zijn gesprongen, bekrast of gebroken.

Alle apparaatdelen die aantoonbaar zijn verwaarloosd en niet conform de gebruiksaanwijzing zijn onderhouden.

Alle apparaten waarvoor Miele of een servicepartner van Miele al een servicebezoek heeft uitgevoerd en waarvoor een diagnose/kostenvoorstel voor de reparatie van de gemelde storing is opgesteld.

Alle Miele Professional apparaten of huishoudelijk apparaten, die in bedrijfsmatige omgeving worden gebruikt.

Alle producten die binnen de afgelopen 12 maanden zijn aangeschaft, die van een vorige eigenaar komen en via diverse internet- en mediadiensten zijn aangeschaft.

Schade veroorzaakt door verkeerde opstelling of installatie

Inwerking van externe factoren, vb. transportschade, onzorgvuldig gebruik (waardoor schade ontstaat aan kwetsbare delen zoals (vitrokeramisch) glas, kunststof, rubber), chemische en elektrochemische inwerking van water, weersomstandigheden, natuurverschijnselen;

Herstellingen of wijzigingen die door onbevoegde derden werden uitgevoerd;

Onvermijdelijke slijtage - inherent aan gebruik of door natuurlijke processen – aan delen, die volgens de gebruiksaanwijzing regelmatig moeten vervangen worden of waarvan de vervanging in de handleiding van het apparaat zijn beschreven. Voorbeeld is hier de oplaadcapaciteit van batterijen die in de tijd afneemt;

Stroom- en spanningsschommelingen die buiten de tolerantiegrenzen vallen die zijn opgegeven door de fabrikant

U krijgt 12 maanden garantie op de uitgevoerde servicewerkzaamheden, beginnend vanaf de reparatiedatum.

Wanneer de oorspronkelijke storing binnen deze periode opnieuw optreedt, wordt het apparaat door ons kosteloos gerepareerd. Voorwaarde daarvoor is, dat het betreffende apparaat correct is geïnstalleerd en conform de aanwijzingen van de fabrikant is onderhouden en niet is misbruikt.

Wanneer dat het geval is moet een technicus ter plaatse een foutdiagnose uitvoeren. Wanneer uit de diagnose blijkt dat de fout niet met de oorspronkelijke reparatie samenhangt, bent u verplicht de arbeidskosten van de technicus te voldoen. De technicus biedt opnieuw een ”Herstelling tegen vaste prijs” aan. Wanneer u er voor kiest om het toestel niet te laten herstellen wordt het normale voorrijtarief voor de inzet van de technicus aangerekend Herstelling (miele.be).

Wij beschouwen een reparatie als niet rendabel wanneer het betreffende apparaat niet meer kan worden gerepareerd of een reparatie niet kan worden aangeraden vanwege de leeftijd van het apparaat of het type storing.

Wanneer een reparatie van het apparaat volgens onze inschatting vanwege de leeftijd van het apparaat of het type storing niet rendabel is of er geen onderdelen meer leverbaar zijn biedt Miele u een vervangend apparaat aan. Hierbij worden de kosten voor de “Herstelling tegen vaste prijs” verrekend met de nieuwe aanschafprijs. Dat betekent, dat het servicebezoek kosteloos is. Dit aanbod geldt tot 90 dagen na het bezoek van de technicus.

Wanneer de reparatie van het apparaat bij het eerste servicebezoek als niet rendabel wordt beschouwd en de klant besluit het apparaat niet direct bij Miele te vervangen of het ergens anders aan te schaffen, berekent Miele België het gebruikelijke tarief voor het servicebezoek Herstelling (miele.be). In dat geval zal bij voorlegging van het aankoopbewijs binnen de 90 dagen na de interventie een bedrag van 75 EUR inclusief BTW worden teruggestort.

De “Herstelling tegen vaste prijs” wordt alleen verrekend, wanneer het vervangende apparaat tegen de geadviseerde verkoopprijs direct bij Miele wordt aangeschaft. Het is ter beoordeling van Miele, bepaalde modellen van de “Herstelling tegen vaste prijs” uit te sluiten. Onze adviseurs zullen u graag over de verschillende modellen adviseren, die ter beschikking staan.

De “Herstelling tegen vaste prijs” wordt alleen verrekend, wanneer het vervangende apparaat tegen de geadviseerde verkoopprijs direct bij Miele wordt aangeschaft. Het is ter beoordeling van Miele, bepaalde modellen van de “Herstelling tegen vaste prijs” uit te sluiten. Onze adviseurs zullen u graag over de verschillende modellen adviseren, die ter beschikking staan.  Indien u een nieuw toestel bij een erkend dealer aanschaft en hiervan het aankoopbewijs binnen de 90 dagen aan Miele voorlegt, wordt een bedrag van 75 EUR inclusief BTW teruggestort.   

Wil u een herstelling boeken?

Wij nemen de herstelopdracht graag online of telefonisch aan.

Neem voor het boeken van een serviceafspraak contact met ons op via +32 (0)2.451.16.16 (lokaal telefoonnummer) of boek de herstelling online en kies zelf het moment dat u het beste past: Herstelling (miele.be)

Naar begin pagina